×
×

ژاپنی‌ها پای پلاستیک را به تبلیغات خوراک باز کردند

  • کد نوشته: 489551
  • ۶ تیر ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • کارشناس توسعه روابط فرهنگی ژاپن گفت: در ژاپن زمان عبور از جلوی رستوران‌ها، سوشی فروشی‌ها به پیشخوان رستوران بیشتر دقت کنید، آنها با استفاده از پلاستیک غذاهای خود را خلاقانه و زیبا طراحی و معرفی می‌کنند.
    ژاپنی‌ها پای پلاستیک را به تبلیغات خوراک باز کردند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز)؛ به نقل از ایرنا، درباره فرهنگ خوراک ژاپن و تبلیغات غذا در این کشور اظهار داشت: در سرزمین آفتاب هنر آشپزی یک سبک زندگی به شمار می‌رود. غذاهای ژاپنی بسیار فراتر از خوراک بوده و انعکاس‌دهنده فلسفه فرهنگی عمیقی هستند که در طول قرن‌ها تکامل یافته است.

    کارشناس توسعه روابط فرهنگی ژاپن گفت: هسته اصلی در غذاهای ژاپنی، مفهوم هماهنگی است که در زبان ژاپنی به «wa» شهرت دارد. wa تعادل ظریف و همزیستی عناصر متضاد، طعم‌ها، بافت‌ها، رنگ‌ها و حتی فصل‌ها در یک وعده غذایی است؛ این اصل نه تنها در آشپزی بلکه در تمام جنبه‌های زندگی ژاپنی ثابت است.

    استفاده از صنعت پلاستیک در تبلیغ غذا

    سه‌دهی افزود: رستوران رفتن در فرهنگ ژاپنی نهادینه شده است. خانه‌های آنها اغلب فضای محدودی دارد و کوچک است به همین خاطر مهمانی‌ها در بیرون از منزل برگزار می شود و خود ژاپنی ها هم اغلب بیرون از منزل غذا می‌خورند.

    وی گفت: در خیابان‌های این کشور رستوران زیاد و معمولا هم شلوغ هستند، با توجه به تنوع منوی غذایی، اغلب رستوران‌ها، غذاهایی که سرو می کنند به همراه مواد لازم به کار رفته در پخت آن را به مخاطبان خود به شیوه ای خاص و منحصربه‌فرد ‌نمایش می‌دهند.

    کارشناس توسعه روابط فرهنگی ژاپن بیان کرد: رشته‌های براق نودل که دور چوب‌های غذاخوری پیچیده شده، کاسه‌های پر از برنج به همراه تکه‌هایی از سبزی‌های خرد شده، توهم به هوا رفتن بخار از روی بشقاب را ایجاد می کند، جلوه‌هایی از شربت آبی و پوسته تخم مرغ که روی توده‌ای خامه ریخته می‌شود و روی آن یک میوه گیلاس به مانند نگین جواهری خودنمایی می‌کند؛ هر بیننده‌ای را به امتحان کردنش ترغیب می‌کند. حال تصور کنید همه این خوراکی‌های به ظاهر خوشمزه و وسوسه انگیز چیزی به جز پلاستیک نیست!

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *