×
×

۵۵ درصد خاک‌های ایران دارای ماده آلی زیر یک درصد هستند

  • کد نوشته: 489521
  • ۴ تیر ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۵۵ درصد از خاک‌های ایران دارای ماده آلی زیر یک درصد هستند و ۳۳ درصد خاک‌ها کمبود پتاسیم دارند.
    ۵۵ درصد خاک‌های ایران دارای ماده آلی زیر یک درصد هستند
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صفدر نیازی شهرکی در مراسم گرامیداشت روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی گفت: سازگاری با تغییرات آب و هوایی، پایداری تولید، کاهش تغییرات آب و هوایی، احیای خاک و حفاظت از محیط زیست از اهداف نقشه راه خاک هستند.

    او با بیان اینکه اوضاع خوبی در حوزه خاک خاورمیانه نداریم، افزود: حکمرانی ضعیفی در مورد خاک داشته‌ایم و به حوزه خاک به اندازه آب توجه نشده است.نیازی شهرکی از کاهش وسعت خاک‌های کشور خبر داد و گفت: خاک های کشور با شوری، کاهش کیفیت و استفاده بی‌ضابطه پساب در اراضی کشاورزی روبرو هستیم.

    معاون امور آب و خاک وزارت جهاد ادامه داد: ۵۵ درصد از خاک‌های ایران دارای ماده آلی زیر یک درصد هستند و ۳۳ درصد خاک‌ها کمبود پتاسیم دارند. او با اشاره به اهمیت خاک در راستای پایداری تولید کشاورزی گفت: امروزه رویکردهای جدیدی به خاک مطرح است و از جمله کیفیت، سلامت، اقتصاد، امنیت و حکمرانی خاک جزء مولفه‌ های جدید هستند.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *