×
×

۲۵ درصد قارچ تولیدی کشور صادر می‌شود

  • کد نوشته: 489446
  • ۳ تیر ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: براساس آمار ۲۰ تا ۲۵ درصد قارچ تولیدی کشور صادر می‌شود که این میزان بالغ بر ۳ تا ۴ میلیون دلار ارزآوری دارد.
    ۲۵ درصد قارچ تولیدی کشور صادر می‌شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران(ایرانفودنیوز)؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رجبی از ثبات قیمت قارچ در بازار خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه‌های تولید، تمام تلاشمان برآن است که افزایش قیمت اعمال نشود اما تولیدکنندگان خواستار اصلاح و افزایش قیمت هستند لذا در راستای کمک به تولیدکننده قرار است تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شود.

    به گفته او، قیمت کنونی هرکیلو قارچ سرمزرعه ۸۰ تا ۹۰ هزارتومان است که براین اساس هرکیلو قارچ فله با حداکثر نرخ ۱۰۵ تا ۱۱۵ هزارتومان در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود که متاسفانه شاهد عرضه با قیمت‌های بالای ۱۳۰ هزارتومان هستیم.

    رجبی ادامه داد: همه ساله با آغاز فصل گرما، تولید و عرضه قارچ کاهش می‌یابد، اما شرایط آب و هوایی به گونه‌ای بوده که کمبودی را در عرضه نداشتیم و کماکان روزانه ۵۵ تا ۶۰ تن قارچ عرضه می‌شود که نسبت به ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت تفاوتی نداشته است.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ افزود: از اواسط تیرماه افزایش دمای هوا پیش بینی می‌شود که واحد‌های تولیدی با ۷۰ درصد ظرفیت خود کار کنند.

    او با بیان اینکه آمار رسمی و دقیقی از صادرات قارچ نداریم، گفت: براساس برآورد‌های صورت گرفته سالانه ۲۰ تا ۲۵ درصد قارچ تولیدی صادر می‌شود که رقمی بالغ بر ۲ تا ۳ میلیون دلار ارزآوری دارد، هرچند با رفع موانع صادراتی امکان افزایش چندبرابری ارزآوری حاصل از صادرات قارچ وجود دارد.

    منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *