×
×

واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی تسهیل شود

  • کد نوشته: 489427
  • ۲ تیر ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی ساده‌سازی و تسهیل شود.
    واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی تسهیل شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی بر تسهیل واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی تاکید کرد و افزود: در فرایند واگذاری باید استعلامات زائد حذف و ارائه خدمات به مردم تسریع شود.

    رئیس سازمان امور اراضی کشور اظهارداشت: دستورالعمل تخصصی واگذاری زمین برای طرح‌های کشاورزی و تولیدی به زودی تدوین و ابلاغ شود تا مشکلات بهره‌برداران در این حوزه حل شود.

    وی اضافه کرد: سازوکار نظارت‌ها در فرایند واگذاری باید ساماندهی و تقویت شود و طبق قانون دستگاه‌های صادر کننده موافقت اصولی و جواز تأسیس باید هر شش ماه یکبار گزارش‌های نظارتی خود را ارائه دهند.

    افلاطونی بر پیگیری جدی برای افزایش بهره‌وری، تسریع در کارها و ارائه خدمت به ارباب رجوع از سوی دفاتر تخصصی تاکید کرد و گفت: تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست‌های شورای معاونان و مدیران لازم‌الاجرا است و همه همکاران باید به این موضوع توجه داشته باشند.به گفته وی، راه‌اندازی سامانه اصلاحات ارضی، هیأت‌های هفت نفره واگذاری زمین و شورای عالی نیز برای دستیابی هرچه زودتر به نتیجه، با جدیت پیگیری شود.

    رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: پرونده‌های واگذاری در استان‌ها باید در سامانه بارگذاری شود و دفاتر تخصصی باید این امر را پیگیری کنند.افلاطونی افزود: همه معاونت‌ها و دفاتر باید هر ماه نشستی با واحدهای متناظر استانی برگزار و مسایل و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

    ۱۵ استان بیش از ۹۰ درصد رفع تداخلات اراضی را انجام داده‌اندعلی نقی حیدریان معاون توسعه و ساماندهی اراضی با بیان اینکه در حال حاضر در ۱۵ استان کشور بیش از ۹۰ درصد رفع تداخلات اراضی انجام شده است گفت: طرح راه‌اندازی سامانه‌های اصلاحات ارضی، کشت موقت، دبیرخانه ستاد شورای عالی و تبادل استعلامات ثبتی در دستور کار است.

    وی اضافه کرد: ارتقای سطح پایش و رصد هوشمند نظارت بر صدور مجوز و فرایند واگذاری زمین در حال پیگیری است.معاون توسعه و ساماندهی اراضی گفت: برای سال جاری برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه توسعه و ساماندهی پیش‌بینی شده و در مرحله اجراست.

    منبع: وزارت جهاد کشاورزی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *