×
×

رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان

  • کد نوشته: 489736
  • ۱۱ تیر ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از رشد ۳۱.۴ درصدی جوجه ریزی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد واحدهای نیمچه گوشتی استان ۸۷۲ واحد فعال است.
    رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، دکتر صالح محمدی، با اشاره به رتبه اول گیلان در پرورش مرغ اجداد گوشتی و مرغ بومی، اظهار کرد: این استان رتبه دوم در پرورش مرغ مادر گوشتی و کارخانجات جوجه کشی و رتبه سوم جوجه ریزی کشور را نیز داراست.

    وی پرورش طیور و ماکیان را یکی از اولویت‌های سرمایه گذاری محصولی در استان گیلان دانست و افزود: میزان تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ در سال گذشته به ترتیب بیش از ۲۵۳ هزار تن و ۲۳ هزار تن بوده است.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رشد ۳۱.۴ درصدی جوجه‌ریزی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۲ میلیون و ۶۵۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که در سه ماهه ابتدایی سال جاری به ۴۲ میلیون و ۹۰۶ هزار قطعه رسیده است.

    محمدی با بیان اینکه تعداد واحدهای نیمچه گوشتی استان ۸۷۲ واحد فعال است، تاکید کرد: استان گیلان یکی از بزرگترین زنجیره‌های تولید مرغ کشور را داشته و ۷۷ درصد تولید در قالب زنجیره ارزش انجام می‌شود.

    منبع: خبرگزاری ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *