×
×

اولین فروشگاه مشاغل خانگی در نانوایی‌ها افتتاح شد

  • کد نوشته: 489575
  • ۶ تیر ، ۱۴۰۳
  • ۰
  • وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح فروش محصولات و کسب‌وکار کوچک خانگی و محلی را در نانوایی‌های سراسر کشور آغاز کرد.
    اولین فروشگاه مشاغل خانگی در نانوایی‌ها افتتاح شد
  • پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از مهر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح فروش محصولات و کسب‌وکار کوچک خانگی و محلی را در نانوایی‌های سراسر کشور آغاز کرد.

    نخستین فروشگاه به شکل آزمایشی افتتاح شد و محمدحسین قمری، مسئول مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: با تکمیل طرح عرضه محصولات مشاغل خانگی در نانوایی‌ها برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در این مشاغل مشغول به کار هستند درآمد پایدار تأمین می‌شود.

    وی افزود: طی توافقی که سال گذشته بین معاونت اشتغال وزارت کار و معاونت تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد، جهت توسعه بازار مشاغل خانگی و از طرفی هم برای ترمیم اقتصاد نانوایی‌ها، این طرح کلید خورد تا بتوانیم محصولات مشاغل خانگی بومی و محلی را به فروش برسانیم.مسؤول مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت عنوان کرد: در کشور ۸۰ هزار نانوایی وجود دارد که قرار است در مرحله نخست ۱۰۰۰ نانوایی به این طرح اضافه شوند.

    وی تصریح کرد: همچنین در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشاغل خانگی که محصول آنها آماده عرصه در این بستر باشد، وجود دارد که به مرور آنها را به هم متصل کرده تا محصولاتشان را در نانوایی‌ها عرضه کنند. فرض ما این است که با اجرای این طرح مشاغل خانگی به یک درآمد منطقی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در ماه برسند.

    قمری با بیان اینکه در این طرح مشاغل خرد و کارگاه‌های کوچک نیز دیده شده است، گفت: این طرح در فاز اول در نانوایی‌ها و در فازهای بعدی در سایر فروشگاه‌ها انجام خواهد شد.وی در پایان اظهار کرد: نانوایی‌هایی که در این طرح هستند، چه از سمت وزارت تعاون و چه از سمت شورای عالی جهاد کشاورزی وام دریافت خواهند کرد تا بتوانند نانوایی خود را تجهیز کرده و غرفه‌های محصولات مشاغل خانگی را نیز به نانوایی خود اضافه کنند.

    منبع: خبرگزاری مهر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *